Se 2017 Q1 Frukostseminarium 20170315

SKRIVEN AV

Sara Hörberg

Stort intresse för digitala möjligheter inom HR

Smidigare rekryteringsprocess, digital kompetensutveckling och mobil feedback stod på agendan när Questback bjöd in till frukostseminarium på temat "Digitalisering av HR".

Det var en engagerad publik som tog del av Questbacks frukostseminarium ”Lyssna på medarbetarna i en digital värld” i början av mars. Föreläsarna från Questback och det digitala HR-företaget Careereye inspirerade och uppmuntrade gästerna att fundera på vilka möjligheter som den digitala tekniken bär med sig.

Appar för medarbetardialog, digitalt mikrolärande och dashboards för att samla och visualisera resultatet från medarbetarundersökningar och pulsmätningar var några exempel på hur dagens HR-avdelningar kan utnyttja digital teknik för att ligga i framkant, attrahera och behålla dagens talanger på arbetsmarknaden.

Missade du vårt event? Lugn, vi har samlat några av godbitarna till dig i form av blogginlägg och en filmad intervju med digitala HR-experten Tommie Cau:

>> Häng med i digitaliseringen av HR
>> HR- och kommunikationsstrategen: Därför ska ni satsa på digitalisering inom HR

Välkommen till Questback

Kontakta oss för en diskussion kring feedback

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig och berättar hur du kan få bättre insikt om dina kunder och medarbetare.

Registrera dig för nyhetsbrev

Kontaktförfrågan

Vad kan vi hjälpa till med?

Fyll i dina uppgifter nedan, så hör vi av oss inom kort.

Välj språk

INLOGGNING

Välj plattform

Välj den Questback plattform du arbetar i och logga in!